Kaj razmišljajo vaša stopala?

Kaj razmišljajo vaša stopala? 2020-01-03T11:27:38+00:00

Marko Roblek je minimalist, človek, ki je bosonoštvo odkril po naključju, potem pa ugotovil, da mu rešuje zdravje in dobro počutje ter mu odkriva novo življenjsko filozofijo.

Sčasoma je opustil tudi drugo nekoristno navlako v življenju in v bosonoštvo začel uvajati tudi svojo družino, prijatelje in širšo skupnost.

Meni, da je močan in funkcionalen lokomotorni sistem je najlaže doseči z bosimi nogami, ki ne sproščajo samo napetosti v telesu pač pa tudi v glavi. Je navdušen preučevalec propriocepcije in naravnega gibanja, ki v prostem času zelo rad tudi teče.

 

O čem govorim in predavam

Nešteto debat in razprav sem že prebral na temo bosonoštva, v nekaterih sem sam tudi sodeloval. Tema zmeraj razburi duhove, slej ko prej se oblikujeta dva tabora, na eni strani zagovornikov na drugi pa gorečih nasprotnikov. Vendar se na koncu lahko vsi strinjamo: bosa hoja ni nikakršno odkrivanje tople vode, je zelo enostaven način gibanja, ki smo ju v nekaj stoletjih izrinili iz civilizacije, mu nalepili še nalepko primitivizma in revščine in ju pozabili. Če se bos sprehodiš čez mesto, dandanašnji dobiš nemalo začudenih in zgroženih pogledov, sem ter tja kak nasmešek in zabaven komentar.

Bosa hoja se mi zdi najbolj naraven način gibanja, ki telesu in nogam dopušča, da najdejo svojo tehniko in tako cel gibalni sistem obremenjujejo samo toliko, kot je nujno potrebno. Novinci med bosonogci me večkrat vprašajo, kako naj se lotijo prvih korakov in najboljši nasvet, ki jim ga lahko dam je ta, da naj gredo ven in poskusijo. Naj poslušajo svoje občutke in se ravnajo po njih. In da naj bodo nežni do svojih podplatov.

Hoja je najboljši začetek
Preden lahko tečeš, moraš znati hoditi. Neprijetnim poškodbam v izogib in za ustrezno pripravo podplatov boste naredili največ, če boste začeli počasi hodit bosi. Po stanovanju za kak mesec ali dva, ali pa ko greste po pošto v nabiralnik ali nesete smeti. Naj stopala začutijo, kaj se skriva tam zunaj! Vendarle, prilagodite se temperaturam podlage in v začetku ne hodite po preveč hladnih tleh. Za hojo zunaj počakajte na toplo vreme in pomladne ali poletne mesece.

Pomembna je frekvenca koraka, ne njegova dolžina
Prva stvar, ki jo boste opazili, ko boste (nekoliko s strahom) začeli z bosonoštvom je, da ste podzavestno skrajšali svoj korak. To se zgodi iz čisto preprostega razloga: ker je sedaj stopalo tisto, ki prestreza podlago in vse kar ima ta za ponuditi, je pristanek na tleh previden in krajši, predvsem zato, da se lahko stopalo hitro odzove in po potrebi odmakne, odskoči. S tem avtomatično ubijemo dve muhi na en mah; noge polagamo na tla bolj nežno in težišče svojega telesa ob pristanku s tlemi pomaknemo pod svoje telo. Kar naenkrat izkoriščamo gravitacijo za premikanje naprej bistveno bolje.

Nežno, sproščeno, lahkotno
Tega se boste naučili z boso hojo: nimamo stopal, zato, da rušimo vse pred sabo, ampak da podlagi primerno napredujemo. Ko boste začeli noge postavljati nežno na tla, boječ se, da se ne poškodujete, ste naredili največ zanje. Tisti centimeter gume vas ne more nikoli zaščititi tako, kot se lahko sami, ko namesto, da zabijete svojo nogo v podlago, le-to nežno položite na tla. Ko temu dodate še sproščenost koraka brez strahu boste dosegli tudi lahkotnost .

Bosi ali obuti

Če že nosimo čevlje, je prav, da zasledujemo take, ki nam naravnega gibanja stopal in nog ne omejujejo ali vsaj čimmanj. Medtem, ko je bosonoštvo doma ali v vadbenih prostorih in kontroliranem okolju neproblematično, pa je zunaj, na prostem ali ob morebitnih poškodbah, ki nas že pestijo, pametno pomisliti na primerna obuvala. Sam prisegam na minimalistično obutev, ki je dovolj široka, zračna in čimmanj podložena – pomembno je, da me brani pred vremenskimi vplivi, zahtevnimi podlagami in drugi potencialnimi nevarnostmi, hkrati pa mi omogoča občutek podlage in odzivanje nanjo.

Za zaključek

Če vas zanima, kako so se počutili naši predniki, ko so podili po gozdovih, hribih, savanah potem morate tudi vi preizkusiti bosonoštvo.  Aktivacija vaših stopal dela čudeže za aktivacijo vašega celega telesa in vam odklepa gibalne potenciale, ki jih morda še niste poznali.

 

Vabilo na brezplačno predavanje

Naš glavni zimski podpornik, Vivobarefoot, pripravlja na zimskem Tanergijinem dnevu brezplačno predavanje z naslovom Kaj mislijo vaša stopala. Predavanje bo na urniku v soboto, 11. 1. 2020 ob 10.00 v Pilates centru Tanergija na Dunajski cesti 190. Prijavo oddaš na info@tanergija.si.

Predavatelj bo Marko Roblek, avtor bloga Minimalist in knjige Zagret za tek, pionir in inštruktor bosonogega teka ter sodobnih prehranskih pristopov k športu bosonogo hojo prakticira tudi v vsakodnevnem življenju. Marko je organizator teka Nočna 10ka na Bledu in član tekaške skupine Vitezi dobrega teka, ki na maratonih po Sloveniji in Evropi navdušujejo ostale udeležence in gledalce.

Vabimo tudi k branju: Ali ste kdaj razmišljali, da bi hodili ali tekli bosi?

Nazaj na Zimski Tanergijin dan.