GroundZone vadba – kaj sploh je to?

GroundZone? Kaj za hudiča je GroundZone?! Spet nekakšna nova fitnes zadeva, ki bo hit kakšno leto, morda dve, potem bo ihta minila in prišlo bo nekaj novega? Ste pomislili na to?

Kaj pa če vam obljubim, da GroundZone ni popolnoma nič novega, nič nepojmljivo efektivnega ali kakršen koli drug presežek? Zdaj vam je še manj jasno, kajne?

Namenite mi tri minute, da vam na hitro razložim, zakaj sem pa vseeno čisto navdušen in z veseljem pišem o tem, zaenkrat še pojmu.

Vadba z lastno (telesno) težo je odličen način za vzdrževanje ali pridobivanje mišične kapacitete, ogromno porabo energije in predvsem fantastičen način za sprostitev . Kdo morda ne potrebuje sprostitve? Samo vprašam.

Za trenutek si predstavljajte, da stojite na eni nogi, se počasi spuščate v počep, medtem ko se neizmerno trudite loviti ravnotežje in že razmišljate, ali sta roki v primernem položaju, da se nanju ujamete, če bi izgubili ravnotežje in z nosom grmeli kot meteor proti tlom. Še bolje – poizkusite narediti to, nekomu doma pa recite, da vam naj zaporedoma vmes zastavlja najbolj enostavne matematične račune, npr. 2+6 ali 12+7, 8+11 itd. Hitro boste ugotovili, da lahko telo (odgovorni so predvsem možgani) največkrat dobro opravlja samo eno opravilo. Torej, ali boste dobro lovili ravnotežje ali pa dobro računali. Za dobro opravljanje obojega hkrati pa boste potrebovali že kar nekaj vaje.

Izmed vseh že prisotnih principov (joga, pilates, borilne veščine, …), smo tako »ustvarili« svojega. »Ustvarili« je v narekovajih, ker v resnici nismo ustvarili ničesar novega. Vse že obstaja in nam je dosegljivo. Smo pa reči na novo in bolj smiselno organizirali. Tako nam je uspelo sestaviti koncept, ki je zabaven, sproščujoč, fizično zahteven ob predpostavki, da je zahtevnost prilagojena vsakemu posamezniku. Ne potrebuje kakršnega koli rekvizita, uteži, naprave ali zanj posebej prirejenega prostora. Nastal je GroundZone.

GroundZone je samo en izmed mnogih principov treninga z lastno težo. Zakaj za hudiča je potem tako poseben?

Ker je bil zasnovan z mislijo, da:

  • ga mora biti sposoben delati 120 kilogramov težak in 186 centimetrov visok moški.
  • Z njim ne sme imeti težav 50+ let mlada gospa, ki se že nekoliko boji za svoje kolke, ali pa ji malenkost nagaja hrbtenica.
  • Dovolj mora biti zabaven, da pritegne 15 letno deklico, ki si želi popraviti držo (ali pa to zanjo želijo njeni starši) in
  • hkrati dovolj fleksibilen, da v njem najde zase korist tudi tekmovalna plesalka, ki se že tako ali tako kakor gumica giblje med poskoki, piruetami, prevali in poskoki.

Zato.

In kaj smo pravzaprav morali sestaviti, organizirati, da lahko o tem sedaj pišem? Gre za gibanje. Gibanja. Zadnja leta je izjemno priljubljen izraz 3D, pa ga bom uporabil tudi tukaj . GroundZone je tri dimenzionalno gibanje, torej gibanje v vseh mogočih smereh, položajih, zasukih in sploh karkoli vam pride na misel. S tem se skozi zabavna in skrbno organizirana gibanja mišice krepijo, dobijo tonus, porabi se velika količina energije, ker VEDNO dela celotno telo, gibi pa se izvajajo v celotnem obsegu. Najbrž si zdajle mislite »tale Seba spet nekaj po svoje flanca, ničesar ne razumem, ali lahko tole bolj enostavno pove, prosim?«.

Izvolite enostavneje – medtem, ko se valjaš na hrbtu in imaš noge v zraku, roki lovita ravnotežje, ker si moraš z njima pomagati s hrbta na trebuh in nazaj. Smiselno? 🙂 Vedno dela celo telo in v maksimalnem (možnem) obsegu giba.

V kolikor vas »zabavno«, »sproščujoče« in še kakšen pridevnik ne pritegnejo, naj povem, zakaj je še dober GroundZone.

Spomnim se pripovedovanja z ure, ko je varovanka povedala, da jo je maser začudeno začel spraševati, kaj počne s telesom, da je bistveno bolj sproščeno, gibčno in mišice niso več »zavozlane« kot so bile. Odgovor je očiten, kajne?

In potem vprašanja gospe v najlepših letih, ali je takšen tečaj primeren zanjo, ko pa ima težave s hrbtenico. Po obljubi, da bom vaje prilagodil njenim sposobnostim, je prišla na prvega, potem na drugega in še na tretjega. Na četrtega ni prišla – bo pa, ker kmalu začnemo z njim.

Pa je pojem dobil pomen. Ko se odločiš preizkusiti GroundZone spoznaš, kako zabavno je gibanje v resnici. Z njim prebudiš otroka v sebi, se zabavaš, sprostiš, prepotiš in narediš telesu ogromno uslugo. Ura miganja mine kot bi mignil (iskreno je precej miganja v eni uri), počutje pa je za kar nekaj odtenkov bolj sproščeno kot pred uro.

Hvaležna pa bo še ena mišica, ki se bo izjemno veliko naučila in v ogromni meri sprostila – tvoji možgani.

Več o vadbi, brezplačni predstavitveni uri in naslednjem tečaju najdeš tukaj.

Kako GroudnZone zgleda v praksi:

2017-11-27T12:55:25+00:00

3 Comments

  1. […] vam predstavljamo 5 RAZLOGOV, zakaj je GroundZone vadba, v katero se bo vaše telo zaljubilo na prvi […]

  2. […] bomo predstavili elemente GroundZone vadbe, s katero razvijamo nove smernice v gibanju. Vadba vas vzravna, ojača, razmiga in postavi telo v […]

  3. Tanergija 10. 6. 2017 at 16:53 - Reply

    Po dveh mesecih redne vadbe GroundZone lahko dam kolena v turškem sedu čisto na tla (kar mi ni uspelo še nikoli v življenju). Počutim se mnogo bolj vzravnano. Končno čutim tudi mišice zadnjice in vem, kje jih nisem uporabljala (npr. pri hoji). In za piko na i – po 8-ih mesecih bolečin v desnem rebrnem loku in neštetih domnevnih diagnozah, me rebra ne bolijo več. Najbrž sem se dodobra premigala in je telo preprosto dobilo to, kar je potrebovalo – da je gibčno, da lahko funkcionira, da moje mišice delajo med vsem, kar počnem. In moj naslednji cilj – da splezam po vrvi do vrha le-te. Z vadbo se mi je namreč povrnil tudi občutek moči in dejstva, da zmorem. Se mi zdi, da me je bilo nekaj časa kar strah delati težje vaje. Vrv, prihajam! Tanja Želj, glavna ambasadorka Tanergije

Leave A Comment