Katra Kodela

Katra Kodela 2017-05-30T21:38:07+00:00
pilates katra kodela

Univ. dipl. psihologinja, pedagoginja po Franklinovi metodi, vaditeljica pilatesa (FZS), inštruktorica qigonga Mawangdui Daoyin Shu, tuinologinja in kranio-sakralna terapevtka, inštruktorica programa Tanergija® pilates.

 

 

Zanimanje za človeka kot psihofizično celoto jo od nekdaj vleče na več strani: opazovanje in analitično razmišljanje ter akcijo in izražanje skozi gib. V času šolanja je bila aktivna športnica, tekmovala je v športnih plesih. V gimnaziji je trenirala karate, a se je kasneje vrnila k plesu, tokrat sodobnemu – in teatru, kjer deluje še danes kot pedagoginja. Kot plesalka je izkusila pomen zdravega odnosa do telesa in funkcionalno zdrave uporabe le-tega. Znanje anatomije in biomehanike si je pridobila z izobraževanjem na Inštitutu za Franklinovo metodo, kjer je končala 3-letni študij (2005-2008). Leta 2007 je opravila izobraževanje za vodenje pilatesa po Stott-u, od 2012 pa tudi licenco pri Fitnes zvezi Slovenije. Vodi skupinske in individualne vadbe pilatesa in Franklina, izvaja delavnice na temo pravilnega in zdravega gibanja, sodeluje na konferencah (1. in 2. Konferenca plesne medicine), predava anatomijo za bodoče učitelje joge in nudi terapevtske masaže.

V prostem času najraje bere, plete in kvačka (najraje ob morju), obiskuje koncerte, pleše in se druži ob hrani.
Še naprej obnavlja in nadgrajuje svoje znanje na vsakoletnih srečanjih učiteljev Franklin metode in seminarjih pilatesa doma in v tujini.

Katra – nekoliko drugače – oz. kaj zanima nas o Katri? 🙂

  • S katero živaljo se identificiraš? Zakaj?

Z želvo. Ker ima trd oklep in se lahko umakne vase. So pa sicer zelo občutljive in sploh ne tako robustne kot izgleda. Želela pa bi si biti bolj podobna mački. 7 življenj, vedno pristat na nogah, samozadostnost, gibčnost … in take 😉

  • Kje se počutiš doma?

Jah, v najožjem pomenu: v svojem telesu; pa v svojem stanovanju (ki ga z veseljem kar naprej preurejam), na Zemlji … v hostlu že po prvem tuširanju …

  • Koliko časa se ukvarjaš s pilatesom?

Nekako od 2004, ko sem ga začela obiskovati za lastno telesno pripravljenost, kadar sem po bolezni ali zaradi pomanjkanja časa manjkala na classih ali pa je bilo na hitro treba pridobiti moč in kontrolo za plesno predstavo. Vodim ga pa od 2007.

  • Kako to, da si se odločila za vegetarijanstvo?

Motivi so se spreminjali: v 2. razredu OŠ so se mi smilile živali, v 8. razredu OŠ sem imela za cilj nič manj kot razsvetljenje po poti joge, pri osemnajstih pa sem dojela, da čeprav smo ljudje vsejedci, vemo in znamo dovolj, da nam nič ne manjka, četudi ne ubijamo.

  • S čim se ukvarjaš v prostem času?

Kaj je to prosti čas?! OK, kvačkam in pletem. Berem. Če je veliko prostega časa na kupu, odpotujem.

  • A si na facebook-u?

Itak.

  • Če bi lahko izbrala eno stvar, da bi samo to počela, kaj bi bilo?

Sem morala resnično hudo premislit. Ker nobena „ena stvar“ ni dovolj. Zato rečem: „učila bi se“. Da bi lahko celo življenje študirala, raziskovala, brala, se učila, poskušala nove stvari … V resnici sem kar blizu:)

  • Katere 3 stvari bi vzela na samotni otok?

I-pod na neskončne baterije, zaboj garna in kvačko, franklin žogice.

Kako se je tvoj odnos do telesa spremenil, odkar delaš franklin in pilates?
Bolj se poslušam, manj se borim s sabo. Včasih sem bila bolj zahtevna do sebe, po principu „kar te ne ubije, te krepi“. Zdaj pa z manj sile dosežem več.

Kaj bi priporočala sedečim in negibčnim ljudem?
Naj migajo vsaj v glavi.

Kako se ti spopadaš s preobremenjenostjo in stresom?
Joooooj. Z disciplino, pravzaprav. Redna in zdrava hrana, gibanje, meditacija … potem človek več prenese. Ko pa je res kriza, izklopim telefon, grem v banjo ali/in na masažo.

  • Katere kraje mora človek po tvojem mnenju nujno obiskat?

Sonoro, Tulum (Mehika), Baracoo (Kuba), Red Centre (Australia)- pa ne plezat na Uluru, no!

  • Brez česa ne sme minit niti en dan?

Miganja.:) To bi uganil vsak, ki me pozna!

O Franklinovi metodi®

Franklinova metoda®  je edinstvena sinteza imaginacije, gibanja in izkustvene anatomije. Omogoča skokovit napredek v izboljšanju telesnega počutja in je edina metoda fizičnega treninga na svetu, ki se prvenstveno ukvarja z imaginacijo.

Če razumemo enostavne anatomske zakonitosti spoznamo, kako je zgrajeno naše telo in kako naj bi delovalo, hkrati poglobimo lastno zavedanje in doživljanje lastnega telesa. Na tej podlagi lahko na novo „programiramo“ telo s pomočjo notranjih slik/predstav in neustrezno držo in gibalne vzorce nadometimo z novimi, optimalnimi. Posledično je za gibanje potrebno manj moči in energije, kar vodi do večje svobode pri gibanju in redkejšemu pojavljanju obrabljenosti (sklepov/vezi/tkiv).

Pri Franklinovi metodi® delamo s slikami in dotikom, torej sredstvi, ki so nam vedno na voljo/pri roki in nič ne stanejo. Slika spomni telo, kako naj bi v resnici delovalo. Pri tem uporabljamo vse čute, tudi intuicijo. Metodo uporabljajo športniki, plesalci in ljudje, ki si želijo vse življenje ostati zdravi. Metoda spada med klasična orodja mnogih trenerjev gimnastike, plesa, učiteljev joge…Ne glede na stopnjo predznanja in starost se lahko Franklinove metode® nauči vsak in jo uporablja kadarkoli in kjerkoli.

Znanstvene podlaga imaginacije ni bile še nikdar tako močna. Vedno več raziskav kaže,
•    Da postanemo s pomočjo imaginacije bolje telesno pripravljeni in učinkovitejši
•    Da s pomočjo imaginacije lahko pripomoremo k zdravljenju marsikatere bolezni
•    Da s pomočjo imaginacije dosežemo pozitivnejšo življenjsko naravnanost

Nazaj na Strokovna ekipa Tanergije