Ali je individualna pilates vadba vredna svoje cene?

Ali je individualna pilates vadba vredna svoje cene? 2017-05-30T21:38:04+00:00

To je vprašanje, s katerim se je morda marsikdo od nas med brskanjem po ponudbi različnih oblik vadb v svoji okolici že srečal. In ponavadi ne dobimo pravega odgovora.

Cene so od 3- do 10-krat višje od skupinskih vadb, zato se ji nemalokdo že ob tem podatku odpove. Četudi bi mu morda sklop 10-ih obiskov individualne vadbe koristil bolj kot karkoli drugega.
Pilates vadba se je, kot je znano, v samih začetkih imenovala kontrologija. Kljub temu, da se je vadba tekom let na podlagi novih smernic in dognanj nekoliko spremenila, njeni prvotni koncepti ostajajo nespremenjeni. To je vadba kontrole telesa. Vadba, kjer je pravilna, natančna in kontrolirana izvedba posamezne vaje predpogoj za njen pozitiven učinek. To je posebej pomembno pri prvih korakih v pilatesu, pri težavah, bolečinah ali poškodbah ter pri naprednih, intenzivnejših oblikah vadbe. In kar je najpomembnejše, kvalitetna individualna vadba te usposobi za samostojno nadaljevanje.
Zato je lahko že 10 obiskov individualne pilates vadbe ena boljših naložb za svoje zdravje in počutje.

Za koga?
Za popolne začetnike. Izkušnje kažejo, da tisti, ki začnejo na individualni pilates vadbi in se kasneje priključijo skupini, veliko bolje kontrolirajo izvedbo vaj, lažje napredujejo, v večji meri čutijo pravilne postavitve in položaje telesa ter so oboroženi s širšim znanjem o pilates modifikacijah posebej za njihove potrebe.
Za ljudi z bolečinami, po poškodbi ali z diagnozami, ki potrebujejo posebne prilagoditve vaj (skolioza, artritis, hernija diska, ipd). Največja prednost individualne vadbe pred
skupinsko je v celoti prilagojen program in nenehna kontrola inštruktorja. V tem primeru je namen individualne pilates vadbe naučiti in usposobiti vadečega z njegovimi
posebnostmi in omejitvami pri vadbi. Tu so občutek za pravilno postavitev, razvita lastna kontrola telesa in znanje za nadaljnjo prilagojeno vadbo pri drugih programih.
Za ljudi, ki si želijo intenzivnejše, napredne vadbe. Pri pilates vadbi so modifikacije vaj in uporaba raznolikih pripomočkov tiste, ki jo lahko naredijo občutno zahtevnejšo. Ker je obremenitev toliko večja in pozornost toliko bolj razdeljena med vadbo, je zelo pomembno, da se vaje še vedno izvaja natančno in kvalitetno. Nemalokrat se namreč zgodi, da tudi dolgoletni vadeči ob zahtevnejših oblikah pozabijo ali spregledajo pomembne osnove, zaradi česar vaje ne izvedejo pravilno.

Kje, kdaj in kolikokrat?
Izkušnje kažejo, da je individualno pilates vadbo najbolje izvajati v prostorih, ki so temu namenjeni. Tam ni motečih dejavnikov, ki so morda lahko doma, kot tudi je navadno na voljo več pripomočkov, da se vaje prilagodi posamezniku. Ena izmed prednosti individualne pilates vadbe je, da se lahko čas skoraj povsem prilagodi
vadečemu. Zjutraj, opoldan, po službi ali zvečer. In ne le to, termini se lahko tudi po potrebi spreminjajo (odsotnost, bolezni, delo, ipd). Fleksibilnost, ki je pri skupinski obliki vadb povečini ni.

Zelo pomembno pa je, da je vadba redna. Pilates vadba se priporoča vsaj 2-krat tedensko, v kombinaciji s kakšno drugo aerobno vadbo, kot sta na primer kolesarjenje ali tek. Odlična in cenovno ugodnejša oblika je paket desetih ur, kjer so učinki individualne pilates vadbe občutni ter se usvojeno znanje že lahko kvalitetno prenese na skupinske ali samostojne vadbe.

Je torej individualna pilates vadba vredna svoje cene?
Večina, ki je z individualno vadbo poskusila, se strinja, da je. Predvsem pa se je individualna oblika pilates vadbe izkazala kot dobra naložba za kvalitetno, samozavestno in predvsem varno vadbo v prihodnosti.

Eva Novak,
uni. dipl. psih.
Ambasadorka Tanergija pilates vadbe,
Pilates mat inštruktor