Zdravje otroka in/ali staršev?

Zdravje otroka in/ali staršev? 2019-12-06T08:28:23+00:00

Prepričana sem, da je zdravje otrok ena pomembnejši vrednot ali želja, ki si jih želimo starši. Zdravje je včasih res vse in brez zdravja je vse nič. Zato se je dobro zavedati, kaj lahko kot starši storimo za svoje otroke, da bodo čim bolj zdravi. Hkrati pa bi rada poudarila, da moramo tudi starši skrbeti za svoje zdravje in svojo dobro energijo. Le zdravi starši z dovolj energije smo lahko otroku dovolj. In vzgled.

Zagotovo ne moremo od otroka pričakovati, da se bo redno gibal in zdravo jedel, če se sami ne gibamo ali če je na naših krožnikih nezdrava hrana. Iskreno in realno lahko otroka vodimo do zdravih prehranskih in gibalnih navad najbolje skozi lasten zgled.

Debelost med mladimi se žal veča. Gibalne sposobnosti otrok žal upadajo. In tega ne vzgaja šola, temveč starši. Meni kot mamici je vedno bolj všeč ideja o tem, da vzgajamo otroka tako, da vzgajamo sebe.

Ko sem jaz v sebi mirna, stabilna, mi otrok sledi. Ko jaz nisem v redu, ko sem nemirna, zaspana, razdražena, se z otrokom sprem.

Niso vsi dnevi popolni in iluzija je to tudi pričakovati. Smo ljudje, ki delamo napake. Dobro je, da se iz njih česa naučimo. Ni pomembno, kaj vsake toliko »zagrešimo« (npr. dan brez gibanja, sladica, slabi trenutki v partnerstvu, starševstvu). Na premici življenja šteje tisto, kar počnemo največ.

Zdaj pa se vprašajte, kaj je tisto, kar vi počnete največ zase, za partnerja, za svoje otroke ali skupaj z njimi.

Posebno obravnavo zahteva tudi zdravje mlade mamice. Mlada mamica, zaljubljena v svojega dojenčka, pogosto ves svoj čas nameni otroku. Ponoči se zbuja. Nima časa, da si umije lase. Kje so kavice ali kino! Včasih se zdi, da se vesolje vrti samo okoli materinstva.

Za mamico bi bilo dobro, da si vzame čas zase. Za partnerja. In posledično je lahko tudi zaradi tega odnos z otrokom samo še boljši.

Včasih se nam mamicam to zdi nepredstavljivo. Eno je nagon, ki želi s svojo žensko energijo zaščititi otroka in mu nameniti celo premoženje časa, občutkov in dotikov. Drugo pa je realno življenje. Mamica se utrudi. Večina mamic nima toliko pomoči svojih bližnjih, kot so je imele ženske včasih. Včasih se še partner ali mož izgubi v poplavi vsega novega.

In vse to je normalno.

Zato je tudi en od zelo pomembnih nasvetov, ki sem jih zapisala v svoji knjigi Ustrezna vadba po porodu, da naj mamica veliko počiva. Hkrati pa se mora zavedati, da počitek ne bo rešil težav z uhajanjem urina ali bolečin v križu in drugih sklepih, če so prisotne.

Ustrezna pot je zmernost. Ničesar preveč ali premalo ni v ravnovesju. Zato v knjigi svetujem, kako malo vaj naj izvaja mamica takoj po porodu – vendar tiste smiselno in pravilno. Prilagojeno sveži mamici po porodu. Ko se mamica malo opomore, ko se maternica skrči na svojo prvotno velikost (kar se zgodi nekje od 6 do 8 tednov po porodu), lahko mamica začne izvajati zelo blage gibe, ki telo razmigajo in aktivirajo globoko trebušno mišico. Celo obdobje nosečnosti in po porodu ima smisel krepiti mišice medeničnega dna. V knjigi opisujem pravilen stisk ter dve različni možnosti krepitev teh mišic.

Dragoceni del knjige za mamice je gotovo poglavje o vajah za boljšo držo telesa. Knjiga vsebuje še vaje za stopala, vprašalnik o težavah po porodu, skozi katerega lahko ugotovite, katere težave so lahko povezane z nosečnostjo, porodom in poporodnim obdobjem. V knjigo sem zapisala tudi vse lastne izkušnje, ki sem jih kot radovedna mamica in profesorica poskusila, ker je to v moji naravi življenja in dela.

 

Knjigo lahko naročite tako, da mi pišete na tanja@tanergija.si. Podrobne informacije o knjigi najdete tukaj.

Tanja Želj, univ. prof. šp. vzgoje, trenerka pilatesa, idejni in strokovni vodja Tanergija pilates vadb & mamica, partnerica, www.tanergija.si


Nazaj na podstran knjiga Ustrezna vadba po porodu