Principi pilates vadbe

Principi pilates vadbe 2018-03-17T21:25:09+00:00

pilates vadba 2Pilates vadba ima svoje principe (povedano uradno), ampak jaz jih, da ti bo lažje razumljivo, imenujem kar “pravila igre”.

To so zelo pomembna navodila, kako zares pravilno (tako, da deluje) izvajaš pilates vadbo. Saj veš, kako poteka igra človek, ne jezi se in kako lahko potuješ po poljih. Ker če igraš po pravilih igre, prideš prej na cilj, ki ti prinaša življenje brez bolečin v križu. Ali pa, mmm … bolj čvrst trebušček.

Pilates vadba loči 2 veji:

  • klasična/tradicionalna pilates vadba (ki jo je izumil Joseph Hubertus Pilates) in
  • moderne/prilagojene vaje, ki jih izvajamo po pilates principih (gre za vaje večine pilates metod  – Coach pilates, Peak pilates, Stott pilates oz. vse ostale vaje s področja fitnesa, atletike, gimnastike, ki jih izvajamo na pilates način – to pomeni, z upoštevanjem vseh “pravil igre”).

Principi ali “pravila igre”:

1. Koncentracija je prvo pravilo, ki se ga moramo držati pri vsaki vaji po principu pilates metode. Vemo, da možgani nadzorujejo telo, zato je sposobnost konstantne koncentracije na gibanja v vseh delih telesa velik uspeh. Vadba je veliko bolj zabavnejša, zanimivejša in predvsem učinkovitejša, če smo z mislimi zraven. Velja si zapomniti, da se gibanje začne v možganih, ne v mišici.

2. Dihanje je drugo pravilo. Pri pilates vadbi v glavnem dihamo v stranski del prsnega koša (ker je trebuh potegnjen navznoter, je bistveno manj učinkovito, če dihamo v trebuh kot npr. pri jogi). Dihanje ima med vadbo dva pomena. Prvi je ta, da se z globokim dihanjem tekoče prenaša kisik po krvi (kar posledično pomeni sprostitev telesa). Drugi pa je, da pravilno pilates aktivno dihanje pripomore k temu, da vajo še bolje začutimo. Dihanje je ves čas koordinirano z gibanjem. Vdih naredimo skozi nos in izdih skozi usta (čeljust mora ostati sproščena), kar nam omogoča intenzivnejši stisk mišic.

3. Kontrola velja za eno najpomembnejših pravil oz. principov pilates vadbe. Kontrolirano gibanje nam nudi kontrolo nad tem, kar sploh počnemo. Gibanje brez kontrole lahko pripelje do nepravilne tehnike in poškodb. Kontrola je povezana s koncentracijo. Vsa gibanja so kontrolirana z mislimi.

4. Osrediščenje »power house«, v domačem izrazoslovju znano kot princip »hiše moči« ali center, tudi jedro, sredica. Mišice, ki jih krepimo v trupu, so steber našega telesa. Predstavljajo fizični center, iz katerega izhajajo vsa gibanja. Hišo moči sestavljalo mišice v trebuhu, hrbtu, stranskem delu trupa in mišice medeničnega dna. Krepitev tega dela telesa je za človeško telo vitalnega pomena, saj nam zavedanje tega dela v vsakdanjem življenju lahko zelo pomaga.

5. Natančnost je del kontrole. Izumitelj pilates vadbe Joseph Hubertus Pilates je govoril, naj se koncentriramo na pravilno in natančno gibanje vsakič, ko vadimo, drugače bomo vadili nepravilno in bomo izgubili učinkovitost treninga.

6. Tekoče gibanje je princip oz. pravilo, ki pomeni, da so vsa gibanja izvedena tekoče. Gibanje pri pilates vadbi je počasno in traja od 2 do 3 sekunde v eno smer in od 2 do 3 sekunde v drugo smer. Pilates vadba v osnovi ne pozna hitrih, nenadnih ali sunkovitih gibov. Vadbe ne prehitevamo, vadimo enakomerno, brez daljših ustavljanj.

7. Izolacija je princip, ki ga upoštevamo, kadar želimo neko določeno mišico krepiti izolirano od ostalih. Pogosto se uporablja v rehabilitaciji, kadar želimo krepiti točno določeno mišico ali kadar preprosto želimo začutiti samo en in točno določen del telesa.

8. Rednost pravi, da če ne vadimo redno, nam nobeden od principov nič ne pomaga. 🙂 Rednost je na koncu, ko vse že zelo obvladamo, najpomembnejši princip pilates vadbe.

Nazaj na Pilates